آموزش کامپیوتر و اینترنت

آموزش کامپیوتر، آموزش اینترنت، ترفندهای کامپیوتر، پارتیشن بندی، fdisk، نصب سیستم عامل و ...

آموزش کامپیوتر و اینترنت

آموزش کامپیوتر، آموزش اینترنت، ترفندهای کامپیوتر، پارتیشن بندی، fdisk، نصب سیستم عامل و ...

تبدیل FAT32 به NTFS

استفاده از فایل سیستمی ntfs به دلیل وجود اطمینان و امنیت بیشتر مورد توجه کاربران است. چون ویندوز 98 از این نوع فایل سیستم پشتیبانی نمی کند بعضی از کاربران بدلیل استفاده از ویندوز 98 از فایل سیستم fat32 یا fat16 استفاده می کنند. برای کسانی که در حال حاضر از فایل سیستم fat32 استفاده می کنند و می خواهند آن را به  ntfs تغییر دهند و در اصطلاح convert کنند می توانند از نرم افزارهای مختلف مانند partition magic یا system commander استفاده کنند.


البته ویندوز xp امکاناتی را برای این کار قرار داده است. برای این کار در منوی run فرمان cmd را تایپ کنید و enter را بزنید تا اجرا شود. در پنجره باز شده فرمان زیر را تایپ کنید:

convert x:/fs:ntfs
  X
در حقیقت حرفیه که پارتیشن یا درایوهای سیستم شما با اون نام گذاری شده شما به جای X می توانید حرف درایو مورد نظرتون مثل C یا D را تایپ کنید.
برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ویندوز (برنامه Disk Management یا دستور convert.exe ) مراجعه کنید.
برنامه نصب ویندوز XP این امکان را به شما می دهد درایوهایی که پیش از نصب از FAT32 استفاده می کردند را به  NTFS تبدیل (convert) کنید و احتیاجی به فرمت کردن درایو خود به صورت NTFS ندارید و اطلاعاتتان بر روی دیسک باقی می ماند.
تنها مدیر سیستم (Administrator) از اجازه های لازم برای فرمت کردن و تبدیل درایوها برخوردار است.
ویندوز XP به صورت خودکار همه درایوهای NTFS سیستم را به آخرین نسخه NTFS ارتقا می دهد.
این نکته را به خاطر داشته باشید که وقتی فرمت درایو خود را به NTFS تغییر دادید، به همان سادگی نمی توانید بر عکس این کار را انجام دهید. یعنی ویندوز این امکان را در اختیار شما قرار نمی دهد که درایوهای NTFS را به FAT32 تبدیل کنید. مگر این که ویندوز خود را مجددا نصب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای این برنامه ها مراجعه کنید.


از PARTITION MAGIG می توانید استفاده کنید :

وقتی نرم افزار پاریشن مجیک رو اجرا کردید روی درایو مورد نظر تون راست کلیک کنید تو منوی ظاهر شده روی گزینه Convert کلیک کنید و بعدش در قسمت File System عبارت NTFS را بزنید بعد دکمه OK رو فشار بدهید در نهایت دکمه ی Apply رو فشار بدهید و اگه پیغامی برای ریسارت کامپیوتر تون گرفتید اون را OK کنید.


توجه: هیچ کدوم از روش های ذکر شده به اطلاعات ذخیره شده شما آسیبی وارد نمی کنند.
در هر صورت، پیش از اعمال هرگونه تغییری در سیستم فایل خود، از اطلاعات مهم، بر روی سایر درایوها یا وسایل جانبی ذخیره اطلاعات پشتیبان گیری کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد