آموزش کامپیوتر و اینترنت

آموزش کامپیوتر، آموزش اینترنت، ترفندهای کامپیوتر، پارتیشن بندی، fdisk، نصب سیستم عامل و ...

آموزش کامپیوتر و اینترنت

آموزش کامپیوتر، آموزش اینترنت، ترفندهای کامپیوتر، پارتیشن بندی، fdisk، نصب سیستم عامل و ...

چند ترفند خوب

برای جستجوی فایل ها در ویندوز کلید F3 را فشار داده و یا بعد از فشردن کلید Start به Search بروید. می توانید برای جستجوی «تمام» کلمات از یک ستاره استفاده کنید. برای مثال jpg.* تمام فایل های عکس jpg را جستجو می کند و *.farsi فایل هایی که فارسی نام دارند با تمام پسوند ها.


در ویندوز xp هنگام خاموش کزدن کامپیوتر بعد از انتخاب “Turn off Computer” کلید Shift را نگه دارید تا آیکون Stand By (در سمت چپ) به Hibernate تبدیل شود. حالا اگر روی آن کلیک کنید کامپیوتر شما با حفظ حالت فعلی خاموش می شود و وقتی آن را روشن کنید برنامه ها به همان ترتیب اجرا می شوند. (فقط توجه کنید که این امکان با برخی کامپیوترها سازگار نیست و فضای نسبتاً زیادی از دیسک را می گیرد.)

۱. برای تغییر نام یک فایل در ویندوز کافی است یک بار روی آن کلیک کرده و F2 را فشار دهید.
۲. کلید F3 برای هر نوع جستجو است: هنگام خواندن متن یک کلمه در آن متن را پیدا می کنید، در اینترنت برای سایت های مختلف جستجو می کند و در خود ویندوز برای فایل و غیره جستجو می کند.

برای این که یک فایل را مستقیماً و بدون ذخیره کردن در Recycle Bin پاک کنید، هنگام پاک کردن کلید Shift را نگه دارید.



قفل کردن ریجستری در ویندوز ... ترفند رجیستری
این کار توسط برنامه Group Policy امکان پذیر است. برای اجرای این برنامه گزینه Run از منوی Start را انتخاب کنید. حال در آن Gpedit.msc را تایپ کرده و Ok کنید. در پنجره ظاهر شده مسیر زیر را دنبال کنید: user configuration \ administrative templates \ system حال در سمت راست روی گزینه prevent access to registry editing tools دابل کلیک کنید و در پنجره ای که باز می شود گزینه Enable را فعال کرده و Ok کنید. دیگر نیازی به Gpedit.msc نیست آن را ببندید. حال در Run برنامه RegEdit را اجرا کنید. با پیغامی مبنی بر بسته بودن رجیستری مواجه می شوید. برای آن که بتوانید رجیستری را اجرا کنید مسیر گفته شده را دنبال کرده و این بار به جای Enable گزینه NotConfigured را برگزینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد